anothergoatlife.blogg.se

26 år och fortfarande vilse i världen. Hur vet man att man vill vara där man är, och göra det man gör, när det finns så många platser man aldrig har besökt - och så många saker man aldrig provat på?

Fredag - super trött men glad ändå

Publicerad 2014-10-20 15:36:20 i Allmänt,

Det har varit en TUFF vecka, varit uppe och pluggat från 6am till 10pm måndag till torsdag. Har haft tre egna klasser, en var en katastrof men två var BRA, och som min lärare säger;  att ha en okej klass är lätt, att ha en BRA klass är svårt. Så jag är lite stolt ;)
 
Nu är det bara en vecka kvar, sen bär det av mot Beijing! Min backpack är i princip redan packad och klar, såååå mycket längtar jag. RESA, älskar det! Själv, med pojkvännen, med kompisar, med familjen - vad som helst, bara att ÅKA någonstans där man alrdrig tidigare har varit - underbart! Den här gången blir det att resa själv, jag hade hoppats på att träffa några andra resugna människor på kursen men det visade sig att just den här månaden var vi bara tre studenter; jag, Arnold och Jessie. Både Arnold och Jessie är ifrån Kina, så dom ska tillbaka till sina jobb på en gång = ingen reskompis till mej. Det är tur att jag är en såndär människa som verkligen inte har någora problem med att vara själv. Det blir bra det med, man kan alltid träffa folk längst vägen!
 
Den här kursen har varit väldigt lärorik, men... jag är verkligen inte säker på om det här med att vara lärare är ngot för mig. Jag har en intervju på en skola ca 1,5 timmes bilväg härifrån imorogon, var rektiorn på skolan där jag läser min TEFL kurs som frågade om jag skulle vilja åka dit - klart man inte säger nej! Blir en intressant upplevelse.. hur går en jobb intervju till i Kina?! Jag har ingen aning =) Bara en sån sak att en skola har intervjuer på en lördag är i sig någonting jag inte hade förväntat mej.
 
Jag är så trött idag, kan knappt tänka längre, blir en tidig kväll så jag kan vakan tidigt och fixa till mitt CV innan det är dags att åka till intervjun - road trip, wihoo!!!
 
 
Önskar att jag kunde ta lite fina bilder och lägga upp, men tyvärr har jag ingen kamera just nu - så använder mobilkameran (inte den bästa), det får duga för nu! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela